Wednesday, December 1, 2010

Saat pertama kali..




Aku temukan cahaya-Mu Ya Allah..

Syukur alhamdulillah... Subahanallah Maha Suci Allah.

Mengimbas kembali detik2 saat pertama kali,

hati ku di tawan oleh -Nya.

-7 tahun yg lepas-

Alunan azan yang memanggil lembut hati nurani ku..

Entah kenapa, ku rasakan begitu halus sekali perasaan itu.

Pelik tapi itu lah yang kurasakan.

Lantas, hati ku menjadi sayu...

seolah-olah memanggil diriku turut bersama.

Sekali lagi aku merasa pelik.

Tiba-tiba, jernih mutiara jatuh di pipi ku...

setitis demi setitis...

hati ku jadi sebak dan pilu... Makin aku jadi pelik dan binggung.

Kenapa dengan diri ku ini?

Apa yang berlaku kepada aku?

Mengapa mesti aku menitiskan airmata saat mendengarkan laungan azan?

Beribu persoalan timbul di benak ku.

Saat itu, aku tahu dan yakin...

cahaya Allah itu..adalah Nur bagi diri ku.

Thank you Allah.


1 comment:

Anonymous said...

yes... 7 yrs ago.. :)